منقل

منقل ذغالی، گاز یا فر کدامیک؟

منقل ذغالی، گاز یا فر کدامیک؟ چه چیزهایی برای درست کردن یک کباب سریع و عالی نیاز دارید؟ در مقاله زیر شما به پاسخ خود خواهید رسید.

اجاق گاز

مزایا: اجاق گاز به سرعت گرم و سرد می شود و همچنین تمیز کردن آن خیلی راحت به نظر می رسد، پس می تواند انتخاب خوبی برای درست کردن شام آخر هفته باشد. حرارت اجاق گاز به راحتی تنظیم شده و امکان پخت و پز هر گونه غذایی از جمله سبزیجات، مرغ، ماهی و … را برای شما فراهم می کند.
معایب: حرارت اجاق گاز به راحتی به حرارت منقل نمی رسد و این کار را برای کباب کردن دشوار می سازد. هزینه خرید و نگهداری اجاق گاز بسته به مدل، اندازه و … بسیار بالاتر از منقل می باشد.
از وسایل دیگری همچون تنور و مایکروفر می توان استفاده کرد که بسته به نوع استفاده کارایی متفاوتی دارند.
اگر تمایل به تهیه کباب دارید می توانید از کباب پزی استفاده کنید که می تواند مرغ یا هر چیز دیگری را به طور یک نواخت با چرخاندن درست کند در این روش حتماً به اندازه کباب پز دقت کنید.
اجاق روکار یا تعبیه شده؟ اگر شما در حال طراحی یک آشپزخانه با تمامی امکانات در فضای باز هستید بهتر است از کباب پز روکار استفاده کنید به دلیل کم هزینه بودن و امکان مانور بیشتر بر روی آن.

منقل ذغالی

مزایا: منقل ذغالی حرارت زیادی تولید می کند و برای کباب کردن بسیار مناسب است. خیلی از انسان ها معتقداند که طعم خوراک کبابی بر روی منقل خیلی بهتر بوده و هزینه کمتری نسبت به کباب پز گازی در پی دارد.
معایب: منقل ذغالی دود بسیاری از خود متساعد می کند و باعث آزار همسایگان می شود همچنین تمیز کردن و خنک کردن آن نسبت به کباب پز گازی بیشتر زمان می برد.
برخی از منقل ها قادر به تنظیم حرارت می باشند و خوراک را به صورت یکنواخت و آهسته می پزند.
شما برای پخت و پز روزمره به اجاق گاز نیاز دارید، اما در آخر هفته یا مناسبت ها برای درست کردن یک کباب دنده، مرغ و … کباب پزی که بتوان حرارت آن را تنظیم کرد، می تواند مفیدتر باشد
تنور چطور؟ اگر تمایل به درست کردن پیتزا به صورت مداوم دارید سعی کنید در حیاط یک تنور اختصاصی برای این کار اختصاص دهید. این تنور حرارت بالایی تولید می کند و خوراک ترد و لذیذی به شما ارائه می دهد.
در پایان به چند نکته مهم اشاره می کنیم:
به اندازه کباب پز دقت کنید، آیا شما آخر هفته برای ۲۰ نفر غذا درست می کنید یا ۲ نفر؟ تمیز کردن کباب پز بزرگ سخت تر بوده و انرژی زیادی هدر می دهد.
هرچه ضخامت بدنه کباب پز کمتر باشد احتمال از بین رفته آن و هدر دادن گرما در آن بیشتر می شود.
کباب پز نه باید سنگین باشد و نه خیلی سبک.
اگر از کباب پزی استفاده می کنید که دارای قابلیت جا به جایی می باشد دقت کنید که از قطعات محکم در آن استفاده شده باشد.
 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *